Fotograferingar

Fotografering vid Sockerbruket

En iskall februaridag på av de vackraste platserna i Göteborg och så tjock dimma så att Älvsborgsbron knappt syntes. Kan man annat än smälta med ett sånt här gulligt par framför kameran? Så värt stelfrusna fingrar :-)

stina_markan_0352-2

stina_markan_0518

stina_markan_0612

”how do you spell love? you don’t spell love – you feel it”

stina_markan_0658-3

stina_markan_0665

stina_markan_0614

stina_markan_0712
stina_markan_0845

stina_markan_0808-2

Kom och häng med mig på Instagram om du gillar bilderna :-)

Marknadsföring

Hur får man fler kunder

hur-far-man-fler-kunder

Oavsett om du driver ett företag eller en blogg så önskar man sig samma sak – fler kunder (bloggläsare). Och hur får man det egentligen? Många skulle nog säga att det handlar om tur eller hårt jobb. Jag skulle snarare säga att det handlar om att byta tankemönster och jobba smart. Här har jag samlat ett par tips du kan använda dig av redan nu för att få fler kunder.

Specialisera dig

Vad är din passion? Vad är du bra på, eller vad skulle du vilja vara känd för att vara bra på? Om du specialiserar dig på något inom ditt område, säg till exempel brudmakeup om du är en makeupartist, så kommer det ge kunderna en anledning att komma just till dig istället för makeupartisten som gör lite av allt men inte är speciellt bra på något. För man vill ju ha bäst möjliga värde för sina pengar, eller hur? Att du specialiserar dig på något gör just dig annorlunda och då också mer intressant för kunderna än alla andra varumärken. Det ger dina kunder en anledning att rekommendera just dig till sina vänner.

Välj ditt syfte

De bästa företagen gör ett eller fler av följande: löser ett problem, hjälper människor att åstadkomma något, minskar rädsla. Vilken eller vilka gör du? Skriv ner och träna på din hisspitch; förklara vem du är, vad du gör och vad ditt syfte är inom 25 sekunder.

Skapa kunder som är dina reklampelare

Visste du att en kund måste ge dig 9 eller 10 poäng på en skala från 0 till 10 för att de ska bli en kund som gladeligen berättar om dig och rekommenderar dig till sina vänner? Det här är något stora företag satsar otroligt mycket pengar på att uppnå eftersom just marknadsföring genom rekommendationer är så effektfullt. Ger du dina kunder den bästa upplevelsen de kan få?

Sälj din historia – inte din produkt

När jag säger varumärke kanske du tänker stora företag med oändliga marknadsföringsbudgetar. Men man måste faktiskt se sig själv och sitt företag eller blogg som sitt eget varumärke – och vårda det därefter. Istället för att ha konton och posta på alla sociala medier som finns, välj en eller två som du tycker bäst om och posta istället riktigt bra innehåll som dina följare inte bara gillar utan älskar.

Livet

Hej